Prima Donna

Hejsan Hejsan
Tänkte slänga upp lite skönhets tips, eller mina Make up måsten!
När man sminkar sig så mycket och så ofta som jag, så kan man verkligen märka hur mycket sminket kan skada huden om man inte sköter den rätt

  • Ansiktskräm; i mitt fall extremt fuktgivande, men alla har ju olika hudtyper
  • Ögon kräm; det är viktigt att skydda den tunna huden runt ögonen, och den ska  man inte ha sin ansiktskräm på! Det är också ett lätt alternativ att använda som ögonskuggs bas, om man inte sminkar sig allt för ofta
  • Foundation pensel; prövade inte förens alldeles nyligen, och jag är kär, det blir mycket jämnare
  • Hightechlighter från Make up Store; en skimrande kräm skugga som kan använda som high lighter eller ögonskuggs primer, och det är just det jag gjort de senaste månaderna. Men jag har märkt nu att den får min hud runt ögonen att flagna i bland (jag blir så lätt torr)
  • Eye primer från Make up Store; ögonskuggs bas helt enkelt, gör att skuggan sitter bättre och blir intensivare
  • och såklart Lösögonfransar från Ardell som jag tipsat om innan, men jag måste verkligen säga igen att det är värt att prova! det gör vilken sminkning som helst otrolig :)


Hope you enjoy!
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Är du här ofta?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin