Tutorial.

Hallihallå!

Shit vad vi varit dåliga på att uppdatera bloggen, fy skäms..!

Men iallafall, för några veckor sen lovade jag att jag skulle lägga ut en tutorial på min sminkning "Birdie". Och jag är inte den som är den, så jag tänkte hålla vad jag lovat :)


Kolla gärna på bilden som extra hjälp.

1.
Lägg en hightech lighter, under ögonbrynet, och även över hela ögonlocket, som bas.
Har du ingen hightech lighter så använd dig av en vit skimrande ögonskugga, och helst med primer, eller hudkräm under, så det sitter bättre.


2.
Lägg ytterligare lite mer vit eller ljus ögonskugga i ögonvrån och en bit ut på ögonlocket.

3.
Ta en brun ögonskugga, gärna med lite skimmer i, och lägg den längs med ögongloben, samt lite ovanför. Passar det inte till din ögonform så prova dig fram tills det blir snyggt på dig.

4.
Lägg en svart skugga, från ungefär mitten av ögonlocket och sedan utåt, låt den bli gradvis tjockare. Dra dock inte ut den så att den täcker den bruna skuggan hela vägen, utan bara en bit.

5.
Då var det dags för den lite jobbigare biten.
Börja med att lägga en, för dig lagom tjock linje med eyeliner, och dra ut den ganska kraftigt. Gör två "extra streck" som på bilden. "Fläckarna" gör du med hjälp av vad du känner funkar bäst, jag använde min eyeliner, brun ögonskugga, glitter eyeliner, och blå skimrande ögonskugga(i brist på blå glitter eyeliner, vilket jag tror funkar bättre.) VÅGA TÖJA PÅ GRÄNSERNA! Alltså, var inte rädd för att expirimentera, och dra ut linjerna. Ett annat tips är att tänka "påfågel" när du gör eyelinern och "fläckarna".


Tänk även på att om du gör en sån här sminkning, eller vilken annan "kraftig" och vågad sminkning som helst, att du fyller i ögonbrynen så att det passar till sminket, det blir mer enhetligt på så sätt. Och gör det gärna extra uttrycksfullt och snyggt med ett par lösögonfransar! (kan rekomendera dom som alex nämnde i föregående inlägg, mycket bra!)



Det var allt för mig ikväll. Hoppas ni kan ha nytta av det ni läst, och att ni tyckte om de! :)

// Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Är du här ofta?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin